Coronakrisen kradser. Det er blevet ekstra svært at være musiker

.At være musiker og skrive sin egen musik, og udgive det, er hårdt arbejde. Vi knokler for at gøre omverdenen opmærksom på vores eksistens, og vi er utrolig afhængige af at kunne slå igennem den enorme mængde musik der produceres og udgives i dag. Når der opstår en så forfærdelig situation som vi ser i denne tid, med Coronavirus/Covid-19, drukner den lille musiker i nyhedsmængden, og PR arbejdet bliver nærmest umuligt. Det er svært nok i forvejen, og de kanaler vi normalt bruger, ser os simpelthen ikke når vi sender vores PR materiale afsted.
Jeg har netop udgivet et humørfyldt album, med musik til børn. Noget jeg har arbejdet på i 20 måneder. Det udkom den 23. marts, en dag jeg har set frem til i det seneste halve år - og så blev Danmark lukket.

Jeg er fuldt klar over alvoren i den nuværende situation. Hvem har lyst til at læse om en flodhest der danser Hip Hop, et næsehorn der tager et mudderbad, eller måske en krokodille der svømmer over floden med sine venner på ryggen, når man er bekymret for om man kan beholde sit arbejde, eller ens virksomhed måske må lukke. Urealistisk i en voksen verden, og det virker også umiddelbart som ubetænksomhed af højeste karat. Måske endda hjerteløst i en alvorlig tid. Men - selvom vi står i en vanskelig situation, så har børn - og voksne - også et behov for at få tankerne andre steder. På noget glædeligt. På noget sjovt.
Jeg har arbejdet med børn og musik længe. Meget længe! Jeg har set hvad musik gør ved børn, hvis de er kede af det, eller hvis de ikke helt forstår hvad der foregår. De bliver glade, deres fokus ændrer sig radikalt, og de begynder at synge og danse. Alt andet er ligegyldigt. Jo mere iørefaldende musikken er, des bedre. Det vil jeg gerne bidrage til fortsætter, selvom Danmark er lukket. Vi kan ingen steder rejse, men jeg vil alligevel gerne inviterer alle der har lyst, med på en spændende safari, hvor vi oplever dyrene i Afrika og Sydamerika. Dem der har fantasien - store som små - vil opleve det
Derfor offentliggør jeg linket til min SoundCloud konto, hvor jeg har lavet mit album som playliste. Her kan alle kvit og frit gå ind og høre mit seneste album. Afspil det så tosset I vil. Det er gratis. Jeg ønsker blot at skabe glæde og fest i en svær tid.

Musikken kan findes her